Sunday 17 May 2009

Selamat Hari Guru

Mei.. bulan mengenang jasa. Selepas hari ibu, Hari Guru menjelang tiba. kepada guru2 yg telah & pernah mengajarku (walaupun hanya sepatah kata cuma), serta kepada semua guru, selamat hari guru.. jasa & pengorbanan kalian amat berharga. tanpa kalian, tiadalah pemimpin pada hari ini, tiadalah doktor, peguam, serta macam2 lagilah yg sewktu dgnnya. & dari diriku sendiri, tanpa guru, siapalah aku pada hari ini. tanpamu guru, aku takkan mampu utk menapak kakiku di bumi para anbia ini. 
tahun demi tahun telah berlalu. namun aku masih ingat saat kau sanggup menjadi pendengar setiaku, tatkala hatiku lemah saat  diuji dugaan. setiap detik itu, masih segar berlegar di ruang ingtanku. segalanya tak dapat aku jelaskan dgn kata2. hanya bicara tersimpan di jiwa..


guru,
biar detik itu telah lama berlalu
biar detik itu semakin jauh meninggalkan diriku
namun,
takkan aku biarkan,
detik kau mencurahkan keringatmu
hilang dari ingatanku.

guru,
akanku kenang jasa2mu
kerana
bkn sekadar mentinta ilmu,
namun, kau juga pendorong semangatku
kau juga sumber kekuatan diriku
pada saat aku di rundum gelita
pada saat aku dipanah sengsara.

guru
pada saat ini,
hanya satu hadiahku 
yg mampu aku berikan
padamu guru,
ucapan luhur dari hati yg sayu & merindu
Terima kasih wahai guruku!!

No comments: