Sunday 3 May 2009

salam permulaan

assalamualaikum..
salam permulaan pembuka bicara dari insan yg mudah lupa..
laman ini khas buat diriku sendiri, dalam mencari hala diri..
khas buat diriku sendiri agar diri tidak mudah lupa lagi..
pesan diri buat sendiri..
pesanan yg kutitip mgkin bukan dari diriku sendiri,
tp, biarlah cukup utk mengingatkan diriku ini..

aku bukanlah insan yg baik,
aku bukanlah insan yg teguh imannya,
aku bukanlah insan yg sempurna..
aku insan yg masih mencari..
mencari diriku sendiri,
mencari haluan pendirianku sendiri,
mencari siapa diriku ini,
mencari identiti, hamba yg bagaimana aku ini..

dan,
dalam pencarian ini,
hanya rahmatNya yg kunanti..
menjadi perhiasan diri,
penyuluh jalan,
kearah tujuan yg sejati..

pesan diri kpd sendiri,
jgn kau lari dari mencari redha dan cinta Ilahi,
cukuplah kau menzalimi dirimu sendiri..

No comments: