Sunday 7 March 2010

saat kelapangan ini



di kelapangan saat ini,
adalah dugaan terhebat dari DIA yg maha Mengetahui
buat diri yang lemah benteng rohani ini..

di kelapangan saat ini..
jgnlah aku kealpaan..
sungguh, diri ini mudah leka & alpa..
dgn nikmat kesenangan yg juga ujian..

namun, bila datang kesempitan
masih juga aku merungut & terus merungut
jarang sekali aku bersyukur
YaALLAH, hina sungguh diri ini..
mudah memilih utk menjadi golongan hambaMU yg ramai..

kuatkanlah diriku,
teguhkanlah aku di jalanMU
bimbingilah aku..
kembalikanlah aku kepangkuanMU
tetapkanlah aku di sirat yg mustaqim
& peringatkanlah diriku agar aku tidak terus lupa,
tidak terus leka
tidak terus alpa
dalam mengingatiMU
dalam mensyukuri nikmatMU yg Maha Banyak..

Ya Allah, aku ingin menjadi hambaMU
yg selalu mengingatiMU
yg selalu mensyukuri nikmatMU


No comments: