Friday 20 November 2009

apa khabar mereka di sana??







Assalamualaikum..
Setelah sekian lama menyepi.. tak tahulah bagaimana keadaan mereka kini. Berita2 tentang mereka juga sudah jarang didengari. Dunia pun turut menyepi. Maka tiap2 hati di muka bumi ilahi ini pun turut dingin dan alpa terhadap mereka2 di sana..
Siapa mereka2 di sana tu??
Siapa lagi kalau bkn saudara2 kita di PALESTIN!!!
Huh! Sejak serangan besar2an dari Israel ke atas rakyat palestin khususnya umat islam di sana, kini saudara2 lain di seluruh dunia semakin alpa terhadap mereka.. mana tidaknya, sudah tiada lg serangan2 kejam yg dilakukan yg bisa membangkitkan kemarahan hati...
Maka, kini semakin ramai jugalah yg mula berani utk menikmati semula barangan2 Israel sekaligus membantu Israel mengukuhkan kembali ekonomi mereka..





“alaa...xpe kot kita g makan kt kfc tu.. lgpun, cm dah xda je serangan kt palestin tu.. ok dah la kot..”
“jom la kita g mc D.. kempen palestin pon dah habis dah ni.. xda sebab dah nk tahan2 mkn sedap2 ni.”
Di restoran2 israel kini telah dipenuhi semula dengan umat2 manusia yg sudi membantu usaha2 murni mereka dalam mengumpulkan darah2 palestin.
Dan itulah salah 1 taktik Israel..
Menyepikan serangan besar2an agar dunia melupakan rasa belas kasihan mereka terhadap Palestin dan meredakan kemarahan dunia terhadap mereka..



Hurm, tak tahulah nk kata apa lg.. kepada Perubatan Iskandariah, harap sgt2 diorg dapat teruskan balik kempen palestine evergreen dulu..jgn la terus menyepi. Sedih sgt rasanya bila semakin ramai membanjiri tempat2 Israel terutamanya umat islam dan golongan Melayu itu sendiri..
Pesanan buat diri sendiri yg turut mudah terpedaya, harapnya dapat ditetapkan hati dalam mengingati & membantu sedaya yg mungkin umat2 islam di palestin... semoga ALLAH tetapkan hati ini, amin..

No comments: